Economie & Duurzaamheid & Educatie
Typography

030 Utrecht Economie - Alpine, de Utrechtse marktleider in gehoorbescherming, bouwt zijn positie verder uit met de overname van het Franse Acoufun; een specialist in gehoorbescherming. Bovendien wordt de groep hiermee, middels exclusieve partnerships met Formula 1®, MotoGP™ en 24h du Mans®, wereldwijd leider in gehoorbescherming bij gemotoriseerde events.

Selectieve overname strategie

Alpine’s strategie bestaat uit een combinatie van organische groei initiatieven, hierbij rustend op het naar de markt brengen van innovatieve producten van hoge kwaliteit via alle relevante verkoopkanalen, en selectieve overnames om deze groei te versnellen.

De groeistrategie op basis van overnames resulteerde in een eerste overname en succesvolle integratie van Thunderplugs in Nederland (in 2019) en leidt nu tot een eerste internationale overname met de acquisitie van Acoufun. Hiermee wordt in Frankrijk een grote stap voorwaarts gezet in belangrijke verkoopkanalen als concertzalen, festivals, supermarkten, apotheken en audiciens.

 

Toonaangevende Franse speler in gehoorbescherming 

Acoufun, opgericht in 2006 door Amaury Silvestre de Sacy, is een toonaangevende gehoorbescherming speler in Frankrijk. Het heeft een lange traditie in het verkopen van oordoppen en oorkappen aan zowel volwassenen als kinderen in concertzalen, clubs, festivals en muziekwinkels en heeft in de laatste jaren ook een sterke positie opgebouwd in andere verkoopkanalen in Frankrijk, waaronder supermarkten, apotheken en audiciens.

Bovendien heeft Acoufun een leidende positie bij auto- en motorraces over de hele wereld, onder andere door gehoorbescherming aan te bieden op evenementen van Formula 1®, MotoGP™ en 24h du Mans ®.

Sterke internationale groeiambities

Arthur van Keeken, CEO van Alpine, legt uit: “Deze overname bevestigt onze sterke internationale groeiambities. Het biedt ons een uitstekende gecombineerde marktpositie in Frankrijk, evenals een wereldwijd podium bij de verschillende races om onze naamsbekendheid te versterken. We zijn dankbaar voor wat Amaury en zijn team hebben bereikt en kijken ernaar uit hen in onze groep te verwelkomen.”

Economie & Duurzaamheid

Economie & Duurzaamheid

14 augustus 2020

Categorie Economie & Duurzaamheid op NLMagazine

Advertentie

coolblue

One.com

Coolblue