Economie & Duurzaamheid & Educatie
Typography

030 Utrecht Economie - Cor Jansen start per 1 maart 2019 als directeur-bestuurder van Utrecht Marketing. Hij volgt daarmee Rijk van Ark op die de functie sinds 1 januari 2017 bekleedt. 

Momenteel is Jansen als directeur Regionale Samenwerking werkzaam bij de Universiteit Utrecht waar hij eerder de rol van directeur Communicatie & Marketing vervulde (2011-2017).Na zijn eerste periode bij de Universiteit Utrecht (1994-2001)was hij werkzaam als directeur Communicatie & Marketing bij het ROC Midden Nederland (2001-2005) en de Hogeschool Utrecht (2005-2011). Ook is Jansen sinds 2014 voorzitter van het Business Peloton Utrecht en is hij lid van de Utrecht Development Board.

De Raad van Toezicht van Utrecht Marketing is zeer content met de aanstelling van Jansen.Beate van Dongen Crombags:‘Wij zien in Cor Jansen de juiste man om Utrecht Marketing naar de volgende fase te brengen. Hij is een verbinder met kennis en ervaring van de stad en regio. Cor is zeer goed in staat om het verhaal van Utrecht verder vorm en invulling te geven met bewoners, bezoekers, bedrijven en kenniswerkers. Zodat Utrecht Marketing nog meer van alle spelers in de stad en regio wordt.’

‘Gedroomde stap’
Als directeur Utrecht Marketing wordt Jansen primair verantwoordelijk voor het versterken en uitdragen van de concurrentiekracht van Utrecht. Een klus waar hij naar uitkijkt.‘De functie van directeur Utrecht Marketing is een gedroomde volgende stap. Utrecht Marketing blijft zich ontwikkelen als een organisatie die zich niet alleen aanpast aan haar veranderende omgeving, maar juist ook haar veranderende omgeving mee vorm geeft. Aan dat proces succesvol leiding mogen geven motiveert mij zeer.’

1 maart 2019 start Cor Jansen in zijn nieuwe functie. Tot die tijd blijft Rijk van Ark als directeur verbonden aan Utrecht Marketing waarna hij zich als fulltime directeur gaat wijden aan de Metropool Regio Amsterdam.

Utrecht Marketing
Utrecht Marketing is de centrale marketing- en promotieorganisatie die Utrecht positioneert en profileert voor (potentiële) bewoners, bezoekers, bedrijven en talenten, om zo het imago en de concurrentiepositie van Utrecht te versterken. Utrecht Marketing is de verbindende schakel tussen stedelijke partijen en speelt een coördinerende rol om de ambities van stad en regio te verwezenlijken.

030 Utrecht Economie & Duurzaamheid - Met de herontwikkeling van het evenementencomplex richt Jaarbeurs de ogen op de toekomst.

Lees meer...

Foto: Joris Louwes (DW 2019)

030 Utrecht Duurzaamheid - Het is ongekend wat er op dit moment in Nederland en in de rest van de wereld gebeurt. De organisatie van de Duurzame Week in Utrecht volgt de RIVM-maatregelen nauw en neemt deze zeer serieus. De gezondheid van eenieder staat wat ons betreft altijd voorop.

Lees meer...

030 Utrecht Economie - Alpine, de Utrechtse marktleider in gehoorbescherming, bouwt zijn positie verder uit met de overname van het Franse Acoufun; een specialist in gehoorbescherming. Bovendien wordt de groep hiermee, middels exclusieve partnerships met Formula 1®, MotoGP™ en 24h du Mans®, wereldwijd leider in gehoorbescherming bij gemotoriseerde events.

Lees meer...

030 Utrecht Maatschappij & Politiek – Als voetganger is het even wennen aan al die nieuwe regels die momenteel zijn ingevoerd voor de binnenstad van Utrecht. Het gaat ook allemaal niet vanzelf en dus moeten verkeersregelaars met de regelmaat van de klok ingrijpen.

Lees meer...

030 Utrecht Maatschappij  – Het Juridisch Loket verlaagt tijdelijk de belkosten voor 0900-8020 van € 0,25 naar € 0,10 per minuut voor mensen die een juridische vraag hebben. Daarnaast hoeven rechtzoekenden geen contact op te nemen met het Juridisch Loket voor korting op de eigen bijdrage bij doorverwijzing naar een advocaat.

Lees meer...

030 Utrecht Maatschappij/Gezondheid/Lifestyle - Dak- en thuislozen in opvangcentra worden in het hele land goed in de gaten gehouden door onder andere Het Leger des Heils.

Lees meer...

Fotograaf Ben Houdijk

Lees meer...

030 Utrecht Cultuur - Boekhandel Broese behoort tot de oudste en grootste boekhandels van Nederland. Veertig jaar lang vormde Broese een begrip op de hoek van de Oudegracht en de Stadhuisbrug. Maar het huurcontract met de gemeente Utrecht liep ten einde.

Lees meer...

030 Kunst & Cultuur - Het zijn spannende weken voor museum IJsselstein. Als de gemeenteraad niet akkoord gaat met een additionele subsidie moet het museum zijn deuren sluiten.

Lees meer...

030 Utrecht Sport - Het bestaat al een paar jaar, maar het wordt steeds drukker op de Utrechtse grachten. De grachten van de Domstad lenen zich perfect voor een relatief nieuw fenomeen: suppen. Op een grote, stabiele surfplank rechtop rond peddelen.

Lees meer...

030 Utrecht Lifestyle/Gezondheid - Op donderdag 12 maart van 19.00 tot 21.00 uur organiseert ‘Utrecht in Dialoog’ een avond bij  Bosshardt Zuilen waar men met elkaar in gesprek gaat over ‘Lekker en gezond eten’.

Lees meer...

030 Utrecht Sport - Jacqueline Rosier van de Friese voetbalvereniging Drachtster Boys is gisteravond uitgeroepen tot Clubheld van het Jaar 2019. Twaalf provinciewinnaars kwamen gister samen in Utrecht voor de landelijk uitreiking. Een vierkoppige jury met onder meer oud-schaatser Erben Wennemars koos uiteindelijk unaniem voor de inzending uit Friesland. Volgens de jury is Rosier de drijvende kracht achter de voetbalvereniging. Daarnaast zet zij zich maatschappelijk in middels een samenwerking met het naburige AZC. De Friezin ontvangt naast de eervolle nationale titel 'Clubheld van het Jaar 2019' een groot feest voor de gehele club. De Clubheld van het Jaar verkiezing is een initiatief van het AD en de regiotitels (PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, de Stentor en Tubantia) in samenwerking met Rabobank, NOC*NSF, Kunstbende en LKCA.

Lees meer...

Drogisterij

Merchandise NL Magazine

Mediamarkt